جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : فهیمه

موزه آرامگاه نادری مشهد

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌ است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه میباشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش میدهد. چشم‌انداز خارجی بنا تندیس نادرشاه سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک حجم سنگی مرتفع توسط مجسمه ساز شهیر ایرانی زنده یاد استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده است.

 تالار شماره ۱: این تالار به انواع سلاح‌های دوره افشاریه، تابلوهای نقاشی از نادر و صحنه های جنگ،‌ وسایل سوارکاری مانند زین سو برگ اسب از دوره افشاریه تا قاجاریه، چند نسخه خطی ساز جمله تاریخ جهانگشای نادری و دو شمشیر متعلق به نادر اختصاص دارد که روی یکی کلمه السلطان نادر حک شده و روی دیگری یک بیت شعر طلاکوب شده است. این شمشیر در دشت مغان به سال ۱۱۴۸ هجری در روز تاجگذاری نادر از طرف ملت ایران به وی هدیه شده است.تالار شماره ۲: این تالار در سال ۱۳۷۳ به مجموعه اضافه شد و در آن انواع سکه ظروف و دیگر اشیای اهدایی از دوره صفویه تا معاصر به نمایش درآمده است.مسافران تور مشهد با رفتن به این موزه لحظات خوشی را سپری کنند.

 

 

 

آبشار اخلمد مشهد

آبشار اخلمد مشهد از آبشارهای استان خراسان رضوی، شمال شرقی ایران در شهرستان چناران در ۸۵ کیلومتری شمال غربمشهد و ۲۴ کیلومتری چناران روبه کوه‌های بینالود و در دو کیلومتری روستای اخلمد قرار دارد. این آبشار از دو آبشار بلند کنار هم تشکیل شده است که هر کدام بالای ۴۰ متر ارتفاع دارند. اخلمد که از جاذبه های طبیعی اطراف مشهد می باشد و قدمتی چند هزار سال دارد، در دره ای در میان کوه بینالود بنا شده که این دره دارای دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع حدود ۲۰۰–۳۰۰ متر می‌باشد که یکی از بزرگ‌ترین مناطق برای ورزش مفرح سنگنوردی در ایران می‌باشد از دیواره‌های معروف ان می‌توان به (دیواره سفید - الله اکبر -عقاب و...)نام برد. در ابتدای دره ، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای 23 متر ارتفاع است، مشاهده میشود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا 40 متری قرار دارد  و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارد. روستا اخلمد دارای باغ‌های زیبا و پرمحصولی می‌باشد و از میان محصولات این منطقه سیب و گلابی اخلمد بسیار معروف است. اخلمد در ۸۴ کیلومتری مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان واقع شده است.مسافران تور مشهد می توانند با رفتن به این مکان دیدنی از مسافرت خود لذت ببرند.

 

 

 

پارک کوه سنگی مشهد 

 

پارک کوه سنگی مشهد یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام یاد می شود و در جنوب غربی شهر مشهد در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی در دامنه ی دو کوه قرار گرفته است.
منطقه تفریحی کوه سنگی یکی از مشهورترین مناطق تفریحی و پارک های قدیمی و زیبای ایران است که در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده است. در بالای این پارک دو کوه بزرگ سنگی قرار دارد، بقیه پارک در محوطه بسیار وسیع حدود۲۰ هزار متر مربع دارای استخر و رستوران های متعدد و مراکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی و شهربازی و …. است.
هوای لطیف و دید مناسب ، پارک کوهسنگی مشهد و چشم انداز شهر مشهد از فراز کوه هایی که رسیدن به بالای آنها آسان است موجب شده تا این پارک مورد استقبال مسافران تور مشهد قرار بگیرد.

 

 

 تور مشهد پاییز 95 

تور مشهد آبان 95

تور مشهد نوروز 96

تور مشهد آبان 95

تور مشهد آذر 95

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد دی 95

تور مشهد بهمن 95

تور مشهد اسفند 95

تور مشهد مهر 95





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد , مکان های دیدنی مشهد , جاذبه های گردشگری ودیدنی مشهد ,معرفی جاذبه های گردشگری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: